Edith Eva Eger- A DÖNTÉS



   Már nem is tudom, hogy mikor kezdtem el ezt a könyvet olvasni. Szerintem úgy február környékén. Nagyon kíváncsi voltam rá, mivel nagyon sok jót hallottam erről a könyvről, és bevallom, hogy egyáltalán nem csalódtam benne. 
Engem mindig is érdekelt a történelem, és mindig is szerettem azokat a könyveket, történeteket, filmeket, amik igaz történet alapján játszódnak, vagy íródnak. Na de nem is húzom tovább, lássuk, hogy miről is szól ez a csodálatos könyv.

  A magyar származású dr. Edith Eva Egert a családjával együtt  1944-ben a nácik haláltáborába Auschwitzba deportálták. Eva még csak 16 éves volt, amikor ez történt vele, és csodával határos módon túlélte a haláltábor szörnyűségeit a nővéreivel együtt. Ezek után pedig Amerikába ment, és úgy döntött, hogy megbocsájt a fogvatartóinak és a gyilkosoknak. Sőt, pszichológusnak tanult és sok olyan embernek segített akik hasonló helyzetben voltak mint ő.  Arra próbálja tanítani az embereket, hogy mindig van döntési lehetőségük, el kell engedni a múltban való sérelmeket,és meg kell bocsájtani a múltban való események miatt, hiszen ő igazán tudja azt, hogy milyen élet az amikor úgy dönt az ember, hogy a múlton rágódik vagy , hogy próbálja leküzdeni a múlban való dolgokat.


    Bevallom a témája miatt kicsit azt hittem, hogy nyomasztó lesz, de egyáltalán nem volt így.  Eva könyvében épp az a csodálatos, hogy egyáltalán nem hangol le, hanem épp hogy hatalmas erőt ad.
Erőt az újrakezdéshez, a megbocsájtáshoz, az elengedéshez. Elképesztően motiváló egy könyv. 

Kedvenc idézetem: ˝Azt hogy ha a múlt elől futunk, vagy a jelen fájdalma ellen harcolunk, akkor bebörtönözzük magunkat. A szabadság azt jelenti, hogy elfogadjuk azt, ami van és megbocsátunk magunknak, megnyitjuk szívünket, hogy felfedezhessük a jelenben létező csodákat. ˝


   Végezetül pedig meg szeretnék veletek osztani egy videót amiben Eva üzen az olvasóinak.



PUSZI ÉS ÖLELÉS


Megjegyzések