Karantén...


    Sose gondoltam volna, hogy én ilyet át fogok élni az életemben ami most van. Amikor az első hírt hallottam még januárban a korona vírusról azt hittem, hogy hozzánk biztos nem fog elérni. Tévedtem ! 
Még szinte akkor se fogtam fel a dolgokat úgy igazából, amikor a főnököm mondta, hogy most már otthonról fogunk dolgozni. Néha annyira álomszerűnek tűnik az egész...és én még így is a szerencsésebb emberek közzé tartozom, hogy otthonról tudok dolgozni, viszont így is vannak rossz pillanatok, amikor úgy kimennék egy kicsit a városba, de nem lehet, most meg már főleg nem.
   Szerintem sok ember van abban a helyzetben amiben én, és sokan még sokkal rosszabba is, akiket nagyon nagyon tudok sajnálni !  Túl kell éljük ezt  a helyzetet, egyszer ennek is vége lesz!  Viszont ahhoz, hogy mentálisan is egészségesek maradjunk, hoztam pár ötletet, hogy a karantén idején mivel lehet elütni az időt , akkor is ha nem dolgozol, és akkor is ha igen.  Remélem ezzel egy pár embernek tudok segíteni ebben a szomorú és tehetetlen helyzetben.
1. Úgy gondolom, hogy ahhoz , hogy ne laposodjunk el a szinte egybefolyt napokban ki kell alakítson minden ember saját magának egy kis napi rutint, amit minden nap próbál betartani.  Nekem például sokat segít az, hogy hiába nem megyek dolgozni az irodába reggelenként, de a reggeli rutint így is betartom ugyan úgy mintha dolgozni mennék. 
2. Mozgás! az egészséges élethez nagyban hozzájárul a mozgás fontossága. Ezt pedig főleg most nem szabad elhanyagolni. Az interneten keresztül számos torna vagy joga gyakorlatokat tud találni az ember csak keresni kell. Ezzel nem csak a testedet tartod fitten, hanem az edzés a stresszt és a feszültséget is csökkenti, és valljuk be, ebbe a helyzetben kicsit stresszesebb mindenki. Találd meg a magadnak legmegfelelőbb tornagyakorlatokat. Hajrá!
3.Próbálj ki új ételeket, recepteket, kísérletezz és étkezz egészségesebben!  Ez is egy jó kis program tud lenni, nem csak finomakat egészségeseket ehetsz, hanem kreatívan töltheted az időt és fejlesztheted a főző tudományodat is.
4. Olvass vagy tanulj valami újat! Kezdj el tanulni egy nyelvet, vagy egy program használatát, vagy esetleg te is írj egy blogot, végtelen lehetőség van amit most a szabadidőben kipróbálhatsz. Természetesen csak házon belül :).
6. Keresd meg a régi barátaidat, ismerőseidet, és kérdezd meg, hogy hogy vannak. Neked is jól esne ugye, ha egy régen nem látott ismerős felhívna, hogy megkérdezze, hogy érzed magad ! Te is keresd meg őket. Ápold a kapcsolataidat !
7. Csináld meg a régen tervezett takarításokat, a szekrényekből dobd ki a régóta nem használd dolgokat !
8. Ha nem egyedül élsz hanem a családoddal, vagy pároddal, légy hozzájuk türelmes és kedves ! Hidd el, nekik sem olyan könnyű ezzel az új helyzettel megbarátkozni . Ide tartozik az is, hogy kommunikálj velük!  Beszéljétek meg ha valami bánt , ebben a helyzetben nem szabad magadban tartani a dolgokat.
9. Ha pedig egyedül vagy, távol a családodtól akkor pedig minden nap szánj arra időt , hogy elmondasz értük egy imát és beszélgetsz velük. 
10. Bízz ! Imádkozz ! Próbálj pozitív lenni! Meditálj ! Tudom, tudom,...nem olyan könnyű ebben a helyzetben , főleg , hogy napról napra csak rosszabb lesz és még a végét nagyon nem látja senki.  Ezen is túl leszünk , és ha tudunk pozitívan gondolkodni akkor pedig mindennel meg tudunk birkózni. 
11. Sírj! Ha szomorú vagy, ha eleged van az egész helyzetből, sírj, add ki magadból. A sírás nem szégyen ! szóval ha épp sírni van kedved, hát sírj !
12. Maradj otthon! Tartsd be a szabályokat ! Nem könnyű tudom, nekem se , neked se, senkinek se. Úgy gondolom, ha mindenki betartaná akkor talán van arra egy kicsike esély, hogy az egész karantén helyzetnek hamarosan vége lesz...bízzunk a legjobbakban !

Vigyázzunk egymásra , és magunkra !
puszi és ölelés

Megjegyzések