Ha elolvasol egy könyvet, legfeljebb azt kockáztatod, hogy többet tudsz meg a világról.


       Azzal eddig is tisztában voltunk, hogy az olvasásnak jótékony hatásai vannak az emberi szervezetre, de eddig úgy őszintén belegondoltál már úgy igazán, hogy mégis mik azok a jótékony hatások amiket elérhetsz azzal, hogy olvasol? (és itt nem a facebookos dolgokra gondolok, hanem igazi könyvekre) 

Lehet említettem már nektek azt, hogy én régen nem szerettem olvasni. Viszont ahogy teltek múltak az évek és kamaszból fiatal-felnőtt lettem és elmúltak a dacos időszakok amikor ˝még azért se olvastam el egy könyvet vagy egy fejezetet, mert mondták hogy olvassak˝. 

  Olyan jó visszaemlékezni arra, amikor úgy igazán belemélyedtem az első könyvembe. Emlékszem rá, hogy az egyetem első vizsgaidőszakában voltam és a sok tanulás mellett semmi nem tudott úgy kikapcsolni mint az a könyv( Az öröm játéka örök c. könyv-Eleonor H.Porter). Akkor még nem gondoltam volna, hogy lesz egy olyan blogom aminek a középpontjában a könyvek és az olvasás fog szerepelni. Látjátok milyen kifürkészhetetlen a jövő?! Itt vagyok, egy olyan lány aki falja  a könyveket és az olvasás szeretetét szeretné átadni a többi embernek. Mert igen is az olvasás jó dolog, és ha elolvasol egy könyvet, legfeljebb azt kockáztatod, hogy többet tudsz meg a világról.  

Na de lássuk, mégis milyen szuperképességeket tud adni nekünk, neked az olvasás?!


1. Kikapcsol 

Már csak magamból is kiindulva, hogy mégis mikor el kezdtem beleszeretni az olvasásba, a vizsgaidőszakban, amikor annyi stressz ért, hogy csakis az olvasással tudtam teljesen kikapcsolni az agyam és csak így tudtam magamat kipihenni teljes mértékben. Ezt a mai napig tapasztalom, ha egy kicsit ideges vagyok, vagy feszült valamiért, akkor csak elég nekem az, hogy bekuckozom, előveszem az aktuális könyvemet és elmélyedek a könyv világába. Azt vettem észre még, hogy nem kell ilyenkor száz oldalakat elolvasni , elég csak ötöt vagy tízet, már az is segít kicsit lenyugodni, és helyre tenni magamban a dolgokat. 

2. Bővíti a szókincset, fejleszti a memóriát és az íráskészséget

Voltál már olyan helyzetben, hogy valami idegennek tűnő szót megértettél? -ugye milyen jó érzés?! Vagy egy beadandót kellett készíts a suliban és nem kellett órákon át azon gondolkozz, hogy mégis hogyan szedd össze a gondolataidat és hogyan fogalmazd meg őket. Hiába magyar az anyanyelvem, mégis minden könyvből amit eddig elolvastam tanultam új szavakat, kifejezéseket. Arról se feledkezzünk meg, hogy a memória mekkora szerepet játszik az életünkben és mennyire fontos az, hogy az embernek minél jobb memóriája legyen. Az olvasással ezt is lehet fejleszteni. Ne úgy képzeld el, hogy elolvasol egy könyvet, aztán utána a vizsgákra is alig kell tanulj, mert nem így lesz. Ez fokozatosan fog fejlődni. Ahogy visszaemlékszel majd a könyv tartalmára úgy könnyebben fog menni az anyag felidétésére is vizsga közben.

3. Növeli a koncentrációképességet

  Olvasol egy könyvet és közben arra koncentrálsz amit olvasol, tehát ez segít majd a tanulásnál is, hogy jobban tudj az adott anyagra koncentrálni, vagy esetleg a munkád során is jobban tudj teljesíteni. Úgy is fel lehet fogni, hogy azért olvass, hogy jobban tudj koncentrálni a tanulásra/ munkára, ami ugye így vagy úgy de kifizetődik majd neked. 


4. Alvás

Mindig megtapasztalom, hogy sokkal de sokkal jobban alszok akkor, ha alvás előtt olvasok. Általában ezt kicsit nehéz betartani, mert nagyon sok olyan sorozat/film van amit csak este van időm megnézni. Aztán persze, hogy egyik rész jön a másik után és azt veszem észre az egyik pillanatban, hogy már éjfél is elmúlt. Aztán reggel meg persze sokkal de sokkal nehezebben kelek fel. Ezen kívül azért jó még alvás előtt olvasni, mert csökkeni fog ezáltal a stressz szinted, megteremted a béke és a nyugalom szigetét és ezáltal könnyebben el is fogsz tudni aludni, ami ahhoz fog vezetni, hogy reggel könnyebben felkelsz és jobban fogsz tudni koncentrálni az az adott napon. 

5. Felér egy meditációval,lelassít

Igen, igen és igen. Ez így igaz! Minden olvasásnál megtapasztalom, hogy olyan kis nyugodt és lassú állapotba kerülök tőle. Lenyugszom és lenyugszik a lelkem is. Nincs semmi külső tényező, csak én és a könyv .

+1  Amikor én elolvasok egy könyvet, főleg ha hosszú könyvről van szó akkor kicsit büszke vagyok magamra. Büszke azért, mert kitartottam a könyv végéig -ez főleg akkor jellemző amikor picit unalmasabb könyvet olvasok, és csak azért olvasom mert kíváncsi vagyok a könyv végére. Valahogy ezáltal kitartobbnak is érzem magam, mert volt annyi akaraterőm és szorgalmam, hogy az unalmas részeken esetleg túllendüljek és már csak azért is végig olvassam a könyvet. 


Olvass egy jó könyvet még ma !

Nem tudod, hogy mit? Írj nekem, én nagyon szívesen ajánlok neked szuper és szórakoztató könyveket .


puszi és ölelés


Megjegyzések