Életem egyik legvarázslatosabb utazása: CARAVAL TRILÓGIA- Stephanie Garber


Hol is kezdjem... Talán ott, hogy soha nem gondoltam volna, hogy egy fantasy, varázslattal teli könyv engem ennyire be tud szippantani. Az egész trilógiáról még 2019-2020-ban annyi sok jót hallottam, hogy úgy voltam, adok neki egy esélyt. Nem csalódtam. Úgy gondolom, hogy életem egyik legfelejthetetlenebb trilógiáját olvastam el. Nem is húzom tovább az időt, mert szerintem ez a trilógia, egy kicsit hosszabb bejegyést megérdemel :).

CARAVAL



"A Caraval jóval több, mint holmi játék, vagy színelőadás. Leginkább varázslat, amit az ember már nem is igen remél fellelni ezen a világon."

   A történet két lánnyal kezdődik, akik testvérek. Scarlett és Donatella.  Viszont az első kötet csakis Scarlett szemszögéből olvasható. Scarlett még egyetlenegy napot se töltött távol a kicsi szigettől, ahol felnőtt. Egész életében Donatellával együtt a kegyetlen apjuk keze alatt növekedtek. A történet ott folytatódik, hogy az apjuk, Scarlettet egy csúnya  házasságba akarja kényszeríteni. Viszont Scarlettnek és Tellának van egy álma. Arról álmodnak, hogy egyszer eljutnak a földkerekség legvarázslatosabb szigetére, ahol a Caraval nevezetű előadás zajlódik. Amelynek a közönsége a játék részvevőivé válhatnak.

Épp ebben az évben megérkezik a várva várt meghívó az előadásra. Tella elhatározta, hogy elmegy a Caravalra, és ha nem akar vele menni a testvére, akkor egy titokzatos matrózzal elrabolja őt.  Csakhogy, amikor odaérnek, kiderül, hogy Tella eltűnt, és az elrablója a Caraval szervezője Legend. Scarlet a játék során rájön, hogy a testvére a játék kulcsfigurája, és csak akkor találja meg Tellát, ha megnyeri a játékot.
Scarlett többször végig hallgatja, hogy ami az előadás közben történik az csak mind játék. Viszont, még jóformán be se lépett a játékba, máris bábukén kezd lépkedni a mágia és a szívfájdító szerelem sakktábláján. Annyit tud biztosra, hogy bármi is történik a játék utolsó ötödik éjszakája elött mindenképp meg kell találja a testvérét, másképp Tella örökre eltűnik. 

   Már az első rész tele van hatalmas meglepetésekkel, fordulatokkal, az olvasó egy percig sem unatkozik.  

 Olvasás közben pedig próbál a következő kérdésekre választ találni:

Mi játék és mi a valóság?

Ki az áruló és ki a barát?

Kiben lehet tényleg megbízni?

Miket kell feladni azért, hogy végre megnyerd a játékot?

 Viszont ami fontos az, hogy : „ Ne feledd: ez csak egy játék!”

 

 

LEGENDARY

  A második rész nem Scarlett szemszögéből olvasható, hanem csakis Donatella szemszögéből."Egy szív, amit össze kell forrasztani, egy adósság, amit meg kell fizetni, egy játék, amit meg kell nyerni. A játék csak most kezdődik."

   Tella még a játék előtt kétségbeesésében egyezséget kötött egy bűnözővel, és most olyannal tartozik neki, amit eddig soha senki nem tudott megszerezni. Ki kellett derítenie a Legend valódi nevét, és erre csak egyetlen esély van, ha megnyeri a Caraval második játékát.
Tella, így újra játszik, és keresztbe húzza egy gyilkos trónörökös útját.  Közbeszólnak régi titkok az édesanyjukról és a fátumokról és egy elátkozott kártyapakliról. Belebonyolódik egy elátkozott szerelembe, valamint a titkok hálójába, amivel bajba sodorja Scarlettet is.
A Caraval mindig bátorságot, ravaszságot, vakmerőséget és áldozatokat követelt. Ám, ezúttal megtöbbet követel a játék. Ha Tella nem tudja teljesíteni, amit az alkuban igért, és nem tudja meg Legend igazi nevét, akkor mindent elveszíthet. De ha nyer, akkor Legend meghal, és Caraval örökre megsemmisül.

A kérdések a következők:

Kicsoda Legend?

 Egy olyan személy, akit mindenki ismer és mindenütt ott van? vagy egy olyan, aki távolról figyeli a történéseket? 

Az első részhez képest kicsit lassabban indultak be történések. Legalábbis én úgy vettem észre. Viszont az első részhez hasonlóan ez is tele van csupa meglepetésekkel, tragédiával és izgalommal. 

 

FINALE  


"Egy szerelem, amelyért megéri küzdeni. Egy álom, amelyért megéri meghalni. Egy befejezés, amelyre megérte várni."

   Két hónap telt el a legutóbbi Caraval befejezése óta. Két hónapja már, hogy a Fátumok kiszabadultak az elvarázsolt kártyapakliból. Két hónapja, hogy Legend bejelentette igényét a trónra, és két hónapja már, hogy Tella rájött, hogy Legend az, akibe beleszeretett, és aki valójában nem is létezik.

A történet két szálon fut. Egyszer Scarlett szemszögéből mutatja be saját történésekkel a történetet, egyszer pedig Tella szemszögéből, de a végére a két cselekmény egyé válik.
Tellának el kell döntenie, hogy megbízik-e Legendbe, vagy egy olyan oldalra áll, ami nagyban manipulálja és elvarázsolja és birtokolja őt. Scarlettnek képessé kell válnia a lehetetlenre, egy olyan dolgot kell végig vigyen, amit a legvadabb álmában sem gondolt. Legendnek pedig egy olyan döntést kell meghoznia, amely örökre megváltoztatja .
A Caraval igaz véget ért, de minden idők legnagyobb játéka még csak most kezdőik. Ezúttal nincsennek nézők, csak nyertesek és vesztesek... 
A Fátumok át tudnak állni a jó oldalra? Meg tudnak változni?
A gyerekkori történesek a két lány életében mennyire befolyásolja a mostani életüket?

A kérdés a következő:

Ki lesz végén a vesztes, és ki lesz a végén a nyertes?

O te jó ég! Engem a 3.rész nagyon meglepett. Nem tudtam elképzelni azt, hogy az utolsó rész ennyi izgalmat és meglepetést tartogat számomra. Faltam az oldalakat, még volt olyan rész is benne, amit meg is sirattam. Végül pedig kijelenthetem, hogy a legjobb befejezést írta meg a trilógiának az írónő. Másképp nem is történhetett volna !

Összességében a három könyvről:

Külsőleg: mind a három kötet magával ragadott, nagyon színes és varázslatos külsőt álmodtak meg a történetnek. A benne lévő levelek és írások nagyon jól vizualizálja a Caraval világát.

Oldalszám: Amikor meglátok egy ilyen hosszú könyvet, mint ez a három darab volt, mindig azt hiszem, hogy sok benne a helyszín leírás, ami ugye, ha nincs nagyon jól leírva és megfogalmazva, elronthatja az egész történetet. Viszont ebben az esetben, el sem tudtam hinni, amikor befejeztem őket, hogy mind a három kötetben tökéletesen volt minden leírva. Az írónő sose esett át a ló másik oldalára, figyelt arra, hogy mindent megfelelő hosszúságúan írjon le. Akár egy helyszínt, vagy egy tulajdonságot, vagy egy embert.

Caraval: 469 oldal

Legendary : 479 oldal

Finale: 459 oldal

Összegezve: 5/5

Nekem a három könyv közül az első és a harmadik rész volt a kedvencem. Ezek adtak nekem a legtöbbet és ezek leptem meg a legjobban. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire jó lesz ez a könyv, és soha nem gondoltam azt, hogy a könyv elolvasása után is ilyen sokáig a hatása alatt leszek.

Hogy kinek ajánlom a trilógiát?

Őszintén, mindenkinek.

Minden olyan embernek, aki egy varázslatos világban és játékban részt akar venni.

Minden olyan embernek, aki egy olyan könyvet szeretne elolvasni, ahol minden oldalnál ugyan úgy izgul.

 Minden olyan embernek, aki szereti a Harry Pottert és Gyűrűk Urát.

Minden olyan embernek, aki el akar menekülni a mostani valós világból.

Minden olyan embernek, aki megszeretné szeretni az olvasást és a könyveket.

Ha elolvastad bármelyik részét, vagy csak az egyik részét, ne feledd el megosztani velem, a Te saját véleményed róla.


PUSZI ÉS ÖLELÉS




 

 

 

 



Megjegyzések