Februári olvasmányaim



  A februári hónapom olvasás szempontjából úgy sikerült, hogy több könyvbe is belekezdtem, viszont, csak hármat tudtam sajnos befejezni. Most, ezt a három könyvet szeretném nektek bemutatni, és elmondani azt, hogy mit is szerettem bennük.

 

1. Szerb Antal- UTAS ÉS HOLDVILÁG (4/5)

      Az Utas és holdvilágban egy fiatal pár olaszországi nászútra indul, ám a férjben, Mihályban a velencei sikátorok ellenállhatatlan vágyat ébresztenek elvesztett kamaszkora iránt. Megszökik feleségétől, és sorra felkeresi ifjúsága még életben lévő szereplőit. Közben mégis leginkább halott barátja, Ulpius Tamás foglalkoztatja. Tamás húga, Éva segítségével Mihály is majdnem öngyilkos lesz, ám végül mégis az életet választja, hiszen ,,ha az ember él, még mindig történhet valami". 

Ez a könyv már nagyon régóta a listámon volt. Nagyon sok jót hallottam róla, így nem is volt kérdés, hogy az év első pár hónapjában mindenképp elszeretném olvasni.

Úgy gondolom, hogy Szerb Antal regénye még ennyi idő után is nagyon aktuális tud lenni. Ez a könyv nagyon szépen leírja a társadalmi elvárásokat és az énértékelési problémákat. A főszereplő, Mihály személyében teljesen megismerhetjük és átélhetjük a mai világban lévő harcokat.

  • Hányan vagyunk, vagy voltunk úgy régebben, hogy nem találtuk saját magunkat? 
  • Hányan vagyunk és voltunk úgy, hogy megfelelési kényszert érzünk aziránt, hogy másoknak megfeleljünk?
  •  Sosem késő változtatni semmin sem, ha úgy érezzük!

„Az ember sokkal jobban megbecsüli az olyan dolgot, amiért várnia, küzdenie és szenvednie kellett.” (Szerb Antal)

"Az egyetemet végeredményben én is csak úgy tekintettem, mint néhány évi haladékot. Időt nyerni, mielőtt felnőtt leszek." (Szerb Antal)

 

 2. Dr.Csernus Imre- FŐNIX (4/5)

      Szerintem nem kell senkinek sem bemutatnom Dr.Csernus Imrét. Sokan úgy ismerik, hogy az ordibáló pszichiáter. Valóban megvan a saját stílusa, és a saját módszerei, amivel én is, mint a legtöbb ember nem mindig értek egyet. Viszont, a módszereit és a stílusát figyelmen kívül hagyva, el kell ismernem, hogy egy nagyon jó szakember, és író. 

A "Főnix" című könyve még tavaly jelent meg és nem másról szól, mint a koronavírusról, és annak hatásairól. Új könyvében a főnix legendájából kiindulva egész rendszert épít fel, amelyben élesen rávilágít mindennapos hazugságainkra, végig veszi sorra a buktatókat és érthetően bemutatja az újjászületés feltételeit. Már csak az a kérdés: öreg vagy fiatal főnixként szeretnénk élni és megélni a jelen kihívásait. Bár nem mindenben értettem egyet vele, főleg a járványkezelés gyakorlati lépéseit illetően, de mégis nagyon sok igazságot írt le. A könyv fókuszba állítja a figyelmünket és szépen arra tereli, amerre valójában figyelnünk kellene.

„Attól érezzük jól magunkat valaki másnak a társaságában, hogyha kölcsönösen tiszteljük egymást, és figyelünk arra, hogy tekintettel legyünk a másikra. Ez a saját magam iránt érzett tisztelettel és szeretettel kezdődik. Mert ha én nem szeretem magam, nem tisztelem magam, akkor miből adok, mit adok én a másiknak?(Dr.Csernus Imre)

 

3. Dr. Csernus Imre- A HARCOS (5/5)

     Igen, jól látod, egy újabb Csernus könyv. A Főnix után azon gondolkodtam, hogy ez az ember min mehetett keresztül, hogy olyan ember lett amilyen. Aztán eszembe jutott a „Harcos” című könyve, ahol az egész életét meséli el az olvasóknak, néha már fájó igazsággal. Beszél a gyerekkoráról, a szüleivel való viszonyáról, a kudarcairól és a büszkeségeiről. Arról, hogy mennyire szerette a nagyapját, és hogy mennyire megviselte a halála. Elmeséli azt is, hogy mint nem „eredeti magyar” milyen nehéz volt neki az egyetemi évek. Részletesen leírja a drog és párkapcsolati problémáit. Illetve elmeséli azt is, hogy hogyan lett pszichiáterből pincér, és hogy mennyire jól érzi magát a bőrében. Szókimondó, őszinte, nem kerülgeti a forró kását, hanem kitálal. Néha fáj az igazság, de hasznos.

„A civilizációban élő embernek valami folyton hiányzik. Nem éli meg az adott pillanatot úgy, ahogy van, mert mindig rohan valami után.(Csernus Imre)


Úgy gondolom, hogy a februári hónapban is olyan könyveket olvastam el, amit bátran ajánlok minden kedves könyvmoly társamnak.



Puszi és ölelés

 


Megjegyzések