Utazással kapcsolatos könyvajánló a "Mindenütt jóóó" blog írójától

A "Mindenütt jóóó " blog már lehet ismerős számodra, mivel pár évvel ezelőtt írtam egy cikket az oldalra a " Gyerekkorom emlékei egy községben" nevü bejegyzést.  Azóta is követem folyamatosan  a blogot, és az írójának, Bernie munkásságát, utazásait, és tanácsait. Így arra gondoltam, hogy ha már ezen a nyáron kicsit könnyebben lehet utazgatni, akkor mi lenne, ha ő ajánlana utazásokkal kapcsolatos könyveket az én blogomon keresztül. Ezzel kapcsolatban pedig, hogy te is jobban megismerd Őt, készítettem vele egy rövid interjút. 

Mesélnél kicsit magadról és a blogodról?

Bernie vagyok, a Mindenütt jóóó - Travel blog tulajdonosa. Ezt a blogot lassan 10 éve csinálom, az után kezdtem el írni, hogy teljesen új irányt vett az életem; légiutas-kísérőként kezdtem el dolgozni és külföldre költöztem. A célom kezdetben az volt, hogy megőrizzem magamnak az emlékeket a helyekről, ahová eljuthattam. Először csak a családdal és a barátokkal osztottam meg, de aztán egyre többen és többen olvasták és követik már.

Szerinted mi a legjobb abban, hogy az ember utazhat?

Világ életemben szerettem utazni, kirándulni. Szerencsés vagyok, mert már gyerekkoromban is sokféle jártunk a családommal. Szeretek új helyeket felfedezni, kultúrákat megismerni, emberekkel ismerkedni, megkóstolni jellegzetes helyi ételeket és italokat. Ebben nagy segítség, hogy külföldön élek; így lehet a legjobban megismerni egy régiót/országot.

Mi a kedvenc helyed a világban? és melyik az a hely, amit nem szerettél annyira?

Irán volt eddig az abszolút kedvenc! Nem csak a látnivalók varázsoltak el, hanem a hihetetlenül kedves és barátságos helyiek is. Lépten-nyomon beszédbe elegyedtek velünk, rengeteg meghívást kaptunk az ott töltött három hét alatt. Együtt sétáltunk, kirándultunk, fagyiztunk, és több család otthonában is vendégeskedtünk. Semelyik másik országban ilyen élményekben nem volt részem azóta sem. Nekem kicsit negatív élményeim vannak Egyiptomból; nem a látnivalók miatt természetesen, hanem azok miatt, akik át akarják verni a jóhiszemű külföldit. A másik ország, ami kicsit csalódást okozott, az India volt. Egy barátom élménybeszámolói alapján mesésnek képzeltem, ám amikor ott jártam, csalódást okozott az a kosz és rengeteg szemét, amit az amúgy szépen tisztán tartott látnivalóktól távolodva láttam.

Egyedül vagy társasággal szoktál utazni?

Nem szeretek egyedül utazni; én úgy érzem jól magam, ha az élményeket ott helyben meg tudom osztani valakivel. Ez nem jelenti azt, hogy kevesebbet mentem volna míg szingli voltam, de sokkal jobb a vőlegényemmel együtt utazgatni. Aztán persze van, hogy a kettősünk kiegészül családtagokkal, barátokkal... Úgy is egészen más kirándulni, világot látni. 

Ha csak egy dolgot vihetnél magaddal egy útra, mi lenne az és miért?

Egyetlen egyet?! Először a mobilomat akartam írni, de pénz nélkül nem sokra mennék, így a bankkártyát mondom inkább, aztán a többit majd megoldom valahogy. 

Az utazásokkal kapcsolatban, ha írhatnál egy könyvet, mi lenne a címe és miről szólna?

 Ez nehéz kérdés, mert már többen mondták, hogy könyvet kéne írnom az utazásaimról, de őszintén szólva nem tudom, hogy mit írhatnék. Ha ebben a témában kellene, akkor talán az Egy tériszonyos légiutas-kísérő kalandjai lenne a címe. Más (de utazáshoz köthető) témában van inkább ötletem, azonban egy könyv írása és főleg kiadása nagy falat.

Melyik a kedvenc könyved?- akár utazással kapcsolatban is?

 Rengeteg útikönyvem van, de még a regényeim is mind valamilyen módon az utazásról szólnak. Inkább kedvenc írókat említenék. 

Az egyikük Bauer Barbara, aki légiutas-kísérőként dolgozott a Malévnál, majd annak megszűnése után írni kezdett. A Légikisasszonyok trilógia, majd a Vakrepülés című könyve a repüléssel kapcsolatos. Ekkor szerettem meg őt nagyon, és bár azóta - a Még látlak odafenn című könyv kivételével - más témában ír, hű olvasója vagyok. (És reménykedem, hogy lesz még repüléssel kapcsolatos könyve.  

A másikuk pedig R. Kelényi Angelika, akinek hihetetlenül izgalmas történelmi regényei vannak, az ő könyvei nem csak térben, de időben is messzire repítik az olvasót. Ő Az ártatlan sorozattal láncolt magához, olyannyira, hogy ezután a korábbi könyveit is beszereztem, és persze mindig megveszem az újabbakat is. Külföldiek közül pedig Robin Cook és Dan Brown műveire vagyok rákattanva.


Itt is megszeretném ragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Bernienek azért, hogy válaszolt a kérdéseimre, és hogy segített egy újabb, de annál különlegesebb könyvajánló összesítésében.
Bernie elérhetőségei :
Blog: http://mindenuttjooo.blogspot.com/
https://mindenuttjooo.blog.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/mindenuttjooo/
Pinterest: https://hu.pinterest.com/mindenuttjooo/_saved/

Remélem, hogy egy különleges ember bemutatása mellett, izgalmas könyveket is tudtam neked ajánlani a nyári utazásaidra. 

További szép hetet!:)


puszi és ölelés 



Megjegyzések