Áprilisban jártam a Beaumont-szigeten, Angliában, voltam neurológus és író is.


    Már május közepe van, viszont sajnos nekem csak most lett időm arra, hogy összesítsem egy bejegyzésben az áprilisi olvasmányaimat.

Az áprilisi hónap sem volt unalmas. Jártam a Beaumont-szigeten, Angliában. Voltam neurológus és író is.

Egy szóval, elég izgalmas olvasmányaim voltak áprilisban (is).


1. Péterfy-Novák Éva: Egyasszony

 Ezt a könyvet már megemlítettem abban a cikkben, ahol Anyák napjára ajánlottam könyveket. Ez a könyv tele van komoly, kegyetlen sérelmekkel, érzésekkel.

"Egy fiatal vidéki lánynak a 80-as évek derekán mozgás- és értelmi sérült gyermeke született. Bántalmazó férje oldalán küzdött kitartóan a családja boldogságáért, de harca kudarcra volt ítélve.Azóta eltelt több mint harminc év, a lányból asszony lett, de nem sikerült feldolgoznia az átélteket."

Péterfy-Novák Éva regénye a veszteség utáni továbblépésről szól. Hogyan lehet tovább lépni, hogyan lehet az életben újra értelmet találni, hogyan lehet úgy tovább élni anélkül a kincs nélkül, ami a mindent jelentett számodra.

Nagyon szerettem ezt a könyvet. Érdekes, és egyben félelmetes volt olvasni, hogy egy ember mennyi szörnyűségen tud átmenni az életben. Viszont motiváló is volt, mert megmutadta, hogy a legroszabb, legszomorúbb helyzet után is, az idő előre haladtával a sebek begyógyulnak. 5/5


2. Oliver Sacks: A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét


" A ​híres angol neurológus, Oliver Sacks meghökkentő orvosi esettörténeteiben a hangsúly nem a betegségek rémséges leírásán van. Amire Sacks kíváncsi, az a testi-szellemi fogyatékosságaival küszködő ember belső világa."

A könyvből  megismerhetünk olyan különös orvosi  eseteket, amit az emberek el sem tudnak képzelni. Rájövünk olvasás közben, hogy az ember, az emberi test mennyivel különlegesebb, sokszínübb és csodával telibb, mint ahogy mi azt gondoltuk. 5/3,5


3. Kathyn Croft: Csendes hazúgságok

 "Mia Hamilton tökéletes életet élt egyetemi tanár férjével, Zach-kel és kétéves lányukkal. Minden megváltozott, amikor Zach öngyilkosságot követett el azon az éjszakán, amelyen egyik tanítványának nyoma veszett.

Öt évvel később felbukkan egy idegen nő, és közli Miával, hogy a férje nem ölte meg magát. Alison olyan ösvényekre vezeti az asszonyt a férfi múltjában, hogy Mia már kezdi azt hinni, nem ismerte a saját férjét. A leleplezett titkok egyre sötétebbek lesznek, és fölmerül benne a kérdés: Vajon miért segít neki Alison ilyen buzgón? Aztán megdöbbentő helyen tűnik fel a rejtély egy mozaikja....."

 Annyira örülök, hogy ezt a könyvet megtaláltam. Nagyon könnyen olvasható, izgalmakkal teli, letehetetlen regény. Mindig amikor már azt hiszed, hogy valamire rájöttél, fel kell, hogy ébredj arra, hogy ebben a regényben semmi sem úgy van, mint ahogy te azt gondoltad. 5/5


4. Guilaume Musso: Az írók titkos élete


 "Nathan Fawles végleg leszámol az írással, és visszavonul a Földközi-tenger partvidékének közelében fekvő, csodálatos és vad Beaumont-szigetre.
2018 ősze. Fawles az elmúlt húsz évben egyetlen interjút sem adott. Regényei azonban változatlanul rabul ejtik az olvasókat. Mathilde Monney, egy fiatal svájci újságírónő a szigetre utazik, hogy megfejtse a titkot. Ugyanaznap egy női holttestet sodor partra a víz, és a hatóságok megtiltják a ki- és beutazást a szigetre. Veszélyes párharc kezdődik Mathilde és Nathan között, ahol néma igazság és makacs hazugság áll szemben egymással."

Már annyi helyen találkoztam a Musso névvel. Úgy gondoltam, hogy itt az ideje annak, hogy adjak neki egy esélyt. Milyen jól tettem, teljesen ledöbbentett az író stílusa, története és érdekes fordulatai. Ez volt az első könyvem tőle, viszont megígérhetem, hogy nem ez volt az utolsó. 5/4,5



Összességében az április egy nagyon izgalmas utazásokkal teli hónap volt. Remélem, hogy találtál olyan könyvet, amit te is kezedbe fogsz venni és belemerülsz a különös világába.


puszi és ölelés



Megjegyzések