Egy újabb Agatha Christie regény, amit kár lenne kihagyni

   Agatha Christieről már meséltem a blogomon. Érveket hoztam fel nektek, hogy miért is érdemes olvasni az ő könyveit (itt megtaláljátok). Az érvek mellett, már külön könyvekről is szó volt a blogomon:

-A barna ruhás férfi

-Tíz kicsi néger

   Viszont, most hosszú A. C. regény kihagyása után, egy újabb könyvét vettem le a könyvespolcomről.

Az „5 kismalac” című regényét.

„Carla, a csinos, okos és bátor fiatal lány nem épp szokványos ajándékot kap a huszonegyedik születésnapjára: egy levelet, mely azt állítja, hogy rég halott édesanyja ártatlan. A bűnt, amelyért elítélték, nem ő követte el. Valójában nem ő mérgezte meg a férjét, a zseniális, ám csapodár festőt.

Ám a bizonyítékok az asszony ellen szólnak. Hercule Poirot, a legendás nyomozó vállalja, hogy tizenhat év távlatából megfejti az ügyet, s a nyomozás során felkeresi mind az öt lehetséges tettest. „

   Mint minden könyvében, ez is tele van fordulatokkal, izgalmakkal, és mire azt hiszi az ember, hogy túl járt Poirot eszén, egy újabb tény bukkan elő a semmiből. Nagyon érdekes regény, mert gyilkosságot, és az azelőtti dolgokat öt különböző személytől, és szemszögből ismerhetjük meg. Ebből az öt történetből szeretné Poirot kideríteni, hogy mi történt 16 évvel ezelőtt. Egyáltalán gyilkosság volt ? Vagy öngyilkosság ? Poirot előtt semmi nem marad titokban, és persze az utolsó pillanatig vár azzal, hogy mindenki előtt feltárja a gondolatait, és megoldásait.

A regény egy percig nem hagy unatkozni, minden apró részben van valami meglepetés. Aztán jön az utolsó ötven oldal, amikor kiderül, hogy az olvasó, vagyis te vagy én, jól gondoltuk-e az egészet. Számomra teljes meglepetés volt a vége. Főleg, hogy olyan gondolatmenet és olyan csattanó volt a végén, amire még álmomban sem gondoltam.

   Újból azt kell, hogy mondjam, nem csalódtam az írónőben. Mindig hozza magával a könyvén keresztül, azt a tökéletességet, kreativitást, amivel megírta a regényeit.

 

Remélem meghoztam a kedvedet arra, hogy te is elolvasd az Öt kismalacot, vagy más bámulatos regényt Agatha Christietől.

Jó olvasást!

puszi és ölelés



  

Megjegyzések